dinsdag 15 februari 2011

Open Coffee

Vanmorgen ben ik naar mijn eerste Open Coffee bijeenkomst geweest. Open Coffee is eigenlijk niets meer of minder dan de afspraak van een groep mensen, om op een vooraf vastgestelde tijd en plek, koffie te drinken en open te staan om elkaar te ontmoeten. Het concept spreekt me aan en dat is meteen een goede reden om er eens een kijkje te nemen. 


Na een stevige ochtendwandeling kom ik aan bij Cup & Cino. Er staat een groep mensen gezellig met elkaar te kletsen en ik ken er niemand... Toch een beetje spannend. Ik bestel een cappuccino, stap over mijn eigen drempeltje heen en stel me voor aan een groepje mensen. Al snel raken we in gesprek. De dames zijn allebei sinds kort bezig met een eigen bedrijf. Leuk om mensen te ontmoeten die de stap hebben durven zetten en daadwerkelijk voor zichzelf begonnen zijn! Uit het gesprek blijkt dat zij, net als ik, nog zoekende zijn naar de juiste manier om zichzelf te profileren en hoe je aan potentiĆ«le klanten kunt laten weten wat je doet. Je hoeft dus niet te wachten met iets te beginnen totdat je helemaal helder hebt hoe je dat het best aan kunt pakken. Soms is het ook goed gewoon de stap te zetten en te beginnen! Dat is een gratis lesje wat ik vandaag in elk geval mee naar huis neem .


Vervolgens raak ik in gesprek met Arlette Reijnen. Ook een startende ondernemer. Ze geeft Beeldende Therapie. Leuk! Zij is dat aan het doen waar ik ooit mee dacht te beginnen. Toen ik kunstacademie deed wilde ik deze richting volgen. Helaas is de afdeling toen niet van de grond gekomen en heb ik de opleiding na een jaartje verlaten. Het creatieve aspect in haar beroep en het eigen ondernemer zijn spreekt me nog steeds aan.


Na deze eerste gesprekken vliegt de rest van de morgen snel om. Het wordt steeds gewoner om met onbekende mensen een gesprekje te beginnen. Het is leuk om te horen waar iedereen mee bezig is en bij de meeste mensen zie je dat ze dat doen waar ze lol in hebben. Soms vind ik herkenning en soms juist helemaal niet. Ook ik vertel geregeld mijn verhaal. Het voelt heel erg goed dat ik nog niets hoef. Mijn enige doel is inspiratie opdoen en dat gaat hier vanzelf! Het geeft me het gevoel dat ik op de juiste weg zit. Mijn gevoel volgen en er actief op uit gaan om mensen te ontmoeten.


Goed om dat weer even te ervaren. In het weekend werd ik een beetje ongedurig van mijn eigen niet weten. Ik vind het makkelijker om met een doel voor ogen aan de slag te gaan, dan alles op zijn beloop te laten en te zien wat er op je pad komt. Nu weet ik weer dat ik op de goede weg zit en ga ik bedenken wat ik ga doen met de zaken die vandaag op mijn pad zijn gekomen.

1 opmerking:

  1. Wat goed dat je bent gegaan en je schroom hebt overwonnen. Een stap in een nieuwe richting!
    Ben trots op je. Misschien durf ik wel een keer mee.

    BeantwoordenVerwijderen