zondag 27 februari 2011

Bijzondere week

Het was een bijzondere week. Een week waar ik, ondanks een stevige verkoudheid, met een goed gevoel op terug kijk. Mijn vriendin, die een aantal jaren in Amerika woont, was in Nederland en kwam ook een paar dagen naar Roermond. Normaal onderhouden we contact via skype maar deze week hebben we heerlijk live met elkaar kunnen kletsen. Erg fijn om twee dagen in elkaars nabijheid te zijn en te ervaren dat het gewoon goed is zoals het is! Het onvermijdelijke afscheid nemen verliep ook prima. Op een paar kleine traantjes na overheerst bij mij, ook in de dagen daarna, vooral het gevoel dat het gewoon fijn was om even bij elkaar te zijn. Als we skypen sluiten we altijd af met "tot gauw" en dat hebben we nu ook gedaan. De nadruk ligt dan vooral op het contact dat we hebben en niet op de afstand die tussen ons ligt. Voor ons allebei werkt dat prima! De volgende keer dat we elkaar live zien is waarschijnlijk na de zomervakantie. Als alles mee zit wil ik dan graag nog eens een weekje naar Amerika. Helemaal alleen. Een leuk en spannend vooruitzicht!


Deze week hebben we ook afscheid genomen van een docent van de opleiding. Tijdens een gezellig samenzijn hebben we haar een afscheidscadeau en onze knutsels aangeboden. Binnen de opleiding vormen we met 9 personen de 4de jaars studenten. Best een hechte groep. Het idee ontstond om een A4tje te maken voor "de juffrouw", zoals we dat ook vroeger op school wel eens deden. Heel erg leuk om te zien wat iedereen daar dan van maakt! En "de juffrouw" in kwestie was er erg enthousiast over! Jammer dat ze weg gaat. Ik vond het erg plezierig om les van haar te krijgen. Ik heb veel van haar geleerd, genoten van haar enthousiasme en geregeld goede gesprekken met haar gevoerd. Ze deed meer dan alleen haar werk. Ze gaf mij altijd het gevoel dat ze er voor je was. 


Als ik dit koppel naar MijnDroomfabriek zie ik, dat ik enthousiasme een essentieel onderdeel vind voor mijn toekomstige baan. Binnen mijn werk wil ik een groot gedeelte van mijn tijd, bezig zijn met zaken waar ik enthousiast over kan zijn. Alleen dan lukt het om mijn ideeën over te brengen aan een ander. Dat wordt dus een van de bouwstenen die ik mee neem om MijnDroomfabriek te bouwen.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten