zondag 20 februari 2011

Heerlijke avond!

Woensdagavond zijn we naar Boheems geweest van Sara Kroos. Het was geweldig mooi! Een voorstelling over het leven zelf en over de angsten die je ervan weerhouden het leven te vieren. Klinkt heel ernstig maar dat was het zeker niet. We hebben genoten van de liedjes en gelachen om de gedachtesprongen die Sara maakt. 
Ze is 10 jaar jonger dan ik maar weet de spijker precies op zijn kop te slaan. Heeft misschien wat harder geleefd... Je moet niet wachten tot het feestje begint, dit is het feest. Hang de slingers op en maak er wat van! Voor mij betekent dat in elk geval, dat je zo veel mogelijk doet waar je hart ligt. 

Na de voorstelling hebben we ons avondje uit voortgezet in het theatercafé. Het thema leent zich prima voor een diepgaand gesprek over het leven en alles wat daar bij komt kijken. Het voelde goed om met elkaar te kunnen delen waar we mee bezig zijn en het gevoel van verbondenheid te ervaren omdat we met de dingen die wij belangrijk vinden op één lijn zitten. Verder lukt het om elkaar te vrijheid te gunnen om je eigen weg te zoeken. Soms is zo'n avondje uit zo veel meer dan de voorstelling die je bezoekt. Met recht kan ik spreken van een heerlijke avond!

Dit gaf me ook weer energie om aan de slag te gaan met een verslag voor de deeltijdopleiding Personeel en Arbeid. In dit verslag kijk je naar je zelf na afronding van een opdracht. Hoe heb je gehandeld en wat heb je daar wel en niet mee bereikt? Wat heb je er van geleerd en hoe zou je dat een volgende keer doen? Best een klus en behoorlijk intensief. Toch merk ik dat het wel wat oplevert. Door gebruik te maken van verschillende methodes merk ik dat ik steeds meer inzicht krijg in mezelf. Aan de hand van de uitkomsten van de gratis, en dus geen uitgebreide en gevalideerde, versies van de Belbintest, de MBTI en een talentenanalyse snap ik beter waarom ik handel zoals ik doe, waar ik mijn energie uit haal en waar ik goed in ben. 
Natuurlijk kan ik deze informatie ook goed gebruiken voor MijnDroomfabriek. Het werkt een beetje als een richtingwijzer en een begrenzer. Door bewust te weten waar je goed in bent en waar je hart ligt kun je de activiteiten kiezen die bij je passen en ook beter je grens aangeven. Zeker nog een punt waar ik aan wil werken.

Ik sluit af met mijn knutselactiviteiten van deze week. Samen met mijn dochter heb ik vrijdagmiddag heerlijk met de laatste nieuwe cd van Marco Borsato op de achtergrond geknutseld. Plakken, scheuren, kleuren, creëren. Heerlijk om mee bezig te zijn. Dat zijn de momenten waarop je beseft hoe goed je het hebt, mijn eigen kleine feestje!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten