vrijdag 4 februari 2011

Het went

Opmerkelijk om te ervaren hoe snel het went niet meer te werken. Ik dacht dat dit zeeën van tijd op zou leveren maar tot nu toe heb ik dit nog niet zo ervaren. De dagen zitten snel vol en een week vliegt nog steeds om. De energie neemt elke dag een beetje toe. Wat is het toch heerlijk als je zelf je dag in mag delen met activiteiten die je leuk vindt. Zou werken zo niet moeten zijn?


De afgelopen week ben ik bezig geweest met de afronding van een van de afstudeeropdrachten. Geen hele inspirerende bezigheid. De lol zit voor mij toch meer in het traject wat er aan vooraf gaat. Het bedenken hoe je iets zo goed mogelijk neer kunt zetten. 
Daarnaast heb ik nog wat gesleuteld aan mijn nieuwe CV, het aanpassen van mijn profiel op LinkedIn, bezoeken van allerlei interessante sites en het lezen van boeken. Ik heb het boek "Connect!" van Menno Lanting gelezen en "Door de bomen het bos weer zien" van Hilde Backus van Het Coach Bureau. Twee totaal verschillende onderwerpen maar allebei razend interessant. Het boek van Menno zet me aan om me verder te verdiepen in de verschillende vormen van Social Media want ook als je er niet actief aan deelneemt heeft het heel erg veel invloed op de wereld om je heen. 


Het boek van Hilde Backus gaf me gewoon een heel blij gevoel. Dat wil ik ook! Het is een mooi vormgegeven boek waarin de loopbaanveranderingen van mensen centraal staan. Ik vraag me af wat ik er nu zo inspirerend aan vind. Zijn het de verhalen van de mensen, waar ik op dit moment natuurlijk veel in herken? Is het het coachen van mensen of puur het vormgeven van het boek en de coaching sessies op deze manier? Ik laat het nog maar even bezinken. Voor mij is het nu van belang dat het me inspireert om zelf dingen te bedenken, te ontwerpen en te maken. 


Om niet alleen met mijn hoofd bezig te zijn maar ook te werken aan mijn body, ben ik deze week voor het eerst naar yoga geweest. Ik had ooit wel aan zwangerschapsyoga gedaan maar dat was al zo lang geleden. De eerste sessie is goed bevallen en het gaat dan ook tot mijn wekelijkse activiteiten behoren. Ik ga er van uit dat de spierpijn dan langzaam minder wordt...
Om mijn beweegactiviteiten uit te breiden ga ik vanaf nu ook weer wat vaker wandelen. Gewoon een rondje door de buurt en één keer per week lekker de natuur in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten