zaterdag 23 april 2011

Achtbaan

Wow, wat een heftige tijd. Spannend, leuk en van het een in het ander. Op verschillende gebieden zijn nieuwe ontwikkelingen gaande. De ene beweging zet de andere in gang. Ik ben op dit moment druk bezig met afstuderen, het opzetten van een eigen bedrijfje, het maken en delen van plannen en het leggen van contacten met veel verschillende mensen. Heel erg leuk allemaal en ik krijg er superveel energie van.

Wat afstuderen betreft gaat het erg voorspoedig. Mijn Vakmanschap is Meesterschap werd gewaardeerd met een 9. Men vindt het erg creatief en innovatief! Dat is goed om te horen.
Ik heb een website ontwikkeld om talent te ontdekken bij mensen vanaf MBO-niveau in de kinderopvang en zorg. Binnen deze opdracht kon ik helemaal mijn eigen gang gaan. Mijn eigen interesses waren leidend voor het te ontwikkelen product. Dat maakt dat ik er ook zo blij mee ben. Ik heb dit keer echt gedaan wat ik leuk vond op een manier die bij mij past en men is er heel enthousiast over. Dat geeft echt een kick en de motivatie om verder te gaan op de manier waarop ik nu bezig ben. Ik krijg het advies om te onderzoeken of ik het product niet op de markt kan brengen. Ik heb zelf ook al met deze gedachte gespeeld en ben nu dan ook daadwerkelijk van plan om hier mee aan de slag te gaan. Ik zal eerst met een webdesigner om te tafel gaan zitten om te kijken of we de site aan het werken krijgen zoals ik het graag wil hebben. Daarna met verschillende mensen gesprekken voeren om te kijken of het wat kan worden. Misschien dat ik in het paasweekend een plan van aanpak op kan stellen.


MijnDroomfabriek wordt ook steeds concreter. De website www.mijndroomfabriek.nl is in de lucht! Ik heb hem zelf gemaakt en vind het best stoer dat me dat gelukt is. Het is nog even afwachten welke kant het op gaat met MijnDroomfabriek. Ik heb grote plannen en wat kleinere. Als de grote plannen doorgaan krijg ik het heel erg druk en wordt het een ander verhaal dan wanneer deze niet doorgaan. Ik heb een voorstel gedaan aan een andere partij. Zij bepalen op korte termijn hoe MijnDroomfabriek er uit gaat zien. Maar dat ie er komt is zeker, in welke vorm dan ook!

Ik ben deze week naar een startersbijeenkomst van de Kamer van Koophandel geweest samen met een vriendin. We hebben geleerd dat er nog meer komt kijken bij een onderneming dan we dachten. Het was een boeiende presentatie. Volgende week ga ik verder met de volgende stappen. Ook nu weer een plan van aanpak maken en afspraken maken met mensen die me kunnen helpen. Leuk om mee bezig te zijn en verrassend om te merken hoe veel mensen je willen helpen als je vertelt waar je mee bezig bent.

Tijdens de Open Coffee die ik deze week ook nog heb bezocht, heb ik weer nieuwe interessante mensen leren kennen. Het is leuk om te merken dat naarmate mijn verhaal steeds concreter wordt de gesprekken steeds meer op lijken te leveren. Het is een echt groeiproces. Toch wil en moet ik nog werken aan het concreter maken van mijn plannen. Ik wil tenminste één spannend product of inspirerende dienst aan kunnen bieden voordat ik me inschrijf bij de Kamer van Koophandel. Voor de volgende Open Coffee zorg ik dat ik mijn dienst of product bedacht heb en kan ik deze tijdens de volgende bijeenkomst onder de aandacht brengen bij de mensen die ik spreek.

Dit lijkt al een heleboel maar ik heb hier lang niet alles kunnen vertellen. Dan zou deze blog wel heel erg lang worden. Het was een inspirerende week waarin ik veel mensen heb gesproken en nieuwe mensen heb leren kennen. Al die drukke werkzaamheden en afspraken hebben er wel voor gezorgd dat in huis het een en ander is blijven liggen. Het paasweekend ga ik gebruiken om het huishouden weer op orde te brengen, op te ruimen en nieuwe plannen te maken zodat ik er dinsdag weer helemaal klaar voor ben! Natuurlijk is er tussendoor ook nog tijd genoeg om te genieten van ons gezin en de familie om ons heen en het heerlijke lenteweer.

FIJNE PAASHASEN!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten