dinsdag 3 mei 2011

Jump!

Hoog tijd om weer even een stukje te schrijven. Doordat de kinderen deze en vorige week vakantie hebben moet ik even wat rustiger aan doen. Dat geeft me mooi de tijd om de zaken even vanaf een afstandje te bekijken.


Één activiteit heb ik wel ondernomen vorige week. Ik heb mijn eerste Jump! gemaakt. Onder de enthousiaste begeleiding van Ineke Hurkmans heb ik samen met 5 andere vrouwen gejumpt.  Een Jump! is een groeistap. Dit kan een ontwikkeling zijn waar je voor wil gaan of een doel wat je wil bereiken. Dit doe je samen in een groepje met ander vrouwen. Want ja, helaas voor de heren maar deze leuke bijeenkomsten zijn alleen voor vrouwen! Ik vond het een bijzondere ervaring. Door in een groep naar je eigen ontwikkeling te kijken op dit moment wordt het een en ander toch weer helderder.


Als ik dit betrek op de vormgeving van MijnDroomfabriek, die nog steeds in volle gang is, zie ik dat ik zélf op dit moment mijn grootste belemmering ben. Kan ik het wel? en wat kan ik dan wel? zijn vragen die op onzekere momenten door mijn hoofd spelen. Door me hier bewust van te zijn kan ik aan de slag om deze vragen te beantwoorden. De reflectie die ik momenteel aan het schrijven ben voor de opleiding helpt daar zeker ook bij. Een van mijn leerdoelen die ik mezelf gesteld heb, is het houden van een elevatorpitch. Die ga ik binnenkort ook daadwerkelijk opnemen. Hierin vertel ik wie ik ben, wat ik te bieden heb en op welke manier ik mijn talenten in ga zetten.


Gelukkig voel ik ook ontzettend veel energie in mij. Ik vind het heel leuk om te merken dat ik 's morgens om half 8 gewoon uitgerust wakker wordt. Dat is lange tijd wel heel anders geweest. Ik was moe en bleef moe. Nu ik bezig ben met dingen die me energie geven merk ik dat het wel gewoon kan, uitgerust wakker worden. Een heerlijk gevoel!


Het is een leuk proces waar ik in zit. Plannen maken, doen wat ik leuk vind, activiteiten zoeken en bezoeken die me energie geven, het twittergebeuren leren kennen en doorgronden. Er klinkt een belofte in door. Die belofte ga ik waarmaken. Stapje voor stapje kom ik dichter bij mijn doel. De maand mei wordt een maand vol interessante en inspirerende gebeurtenissen. Het start met de door mij georganiseerde Durftevragen-workshop in Roermond. Ingeborg van Meggelen komt deze Durftevragen geven. Daarnaast ga ik ook de workshop Get Social van Jeanet Bathoorn volgen. Marco Borsato ga ik samen met mijn man en dochter bezoeken in het Gelredome! Ik lever echt mijn allerlaatste rapport in voor de opleiding en ik ga naar de masterclass van David de Kock. Kortom een supermaand waarin ik ook nog de nodige stappen wil zetten met het opstarten van MijnDroomfabriek!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten