woensdag 6 april 2011

Kwartjes vallen

Vandaag zijn er een paar kwartjes gevallen. 
Ik ben zo hard op zoek naar mijn talenten dat ik ze misschien wel over het hoofd zie.
Waar gaat mijn hart sneller van kloppen, wat heeft mijn passie, waar heb ik het over tijdens mijn afstudeerjaar? Over talent!


Waar staat mijn boekenkast mee vol? Met boeken over persoonlijke ontwikkeling. Dat is niet iets wat nu pas mijn interesse heeft. Dat leeft al vanaf dat ik kind was. Als kind vond ik de stukjes in de Libelle over mensen al machtig interessant. Proberen te snappen hoe het leven in elkaar zit. Later is daarbij gekomen hoe je dit leven dan zo optimaal mogelijk kunt benutten. Je leeft maar één keer, dan moet je wel zo veel mogelijk eruit halen wat jij belangrijk vindt. Ik denk dat dat alleen maar lukt als je je talenten kent en zo optimaal mogelijk benut.


Dit is wat ik belangrijk vind. Ik geloof dat iedereen moet werken vanuit zijn talenten. Op individueel niveau kan het werken vanuit je talenten het verschil maken tussen werken met passie en plezier of werken omdat er nu eenmaal brood op de plank moet komen.
Als organisaties meer gebruik maken van het talent van hun medewerkers maken ze niet alleen meer winst maar gaat ook het ziekteverzuim omlaag. 
Hier wil ik mijn steentje aan bijdragen.


Hoe kom ik nu juist vandaag tot dit inzicht?
Ik heb vanmorgen een gesprek gehad met Ingeborg van Meggelen. Zij gaat de Durftevragen workshop geven op 9 mei in Roermond. We hadden een goed gesprek over Durftevragen maar ook over wat ons bezig houdt. Toen ik terug naar huis reed was het voor mij duidelijk welke kant ik op ga. De kant van talentontwikkeling. Het was net of het kwartje eindelijk viel. Er kwam een rust over me waardoor ik nog meer het gevoel kreeg dat dit is waar ik naar op zoek was. Ingeborg bedankt!


Dit wordt de richting die ik op ga. Ik zie wel hoe de weg gaat lopen en wat ik onderweg tegen kom. Het geeft voor mij een startpunt aan. Van hieruit ga ik verder met het opzetten van MijnDroomfabriek.

1 opmerking:

  1. Laat de kwartjes maar vallen! Wat een prettig gevoel om te weten welke kant jouw kant is.
    De zoektocht is misschien klaar, op naar de volgende fase.

    BeantwoordenVerwijderen