donderdag 2 juni 2011

Prachtig mooie dag!


Wat een prachtig mooie dag. Met dat liedje werd ik vanmorgen wakker. Daniël Lohues zong het speciaal voor mij. Want het is inderdaad een prachtig mooie dag. Niet alleen vandaag maar al vele dagen achter elkaar. Wat is het toch een goed besluit geweest om dit jaar aan de slag te gaan met mezelf. En wat fijn dat ik hier alle ruimte voor krijg! Ik heb dit jaar meer meegemaakt, meer mensen gesproken en meer activiteiten ondernomen dan normaal gebeurt in een jaar. En ik geniet hier met volle teugen van. Heb ook steeds meer het idee dat ik daar kom waar ik wil zijn. Dicht bij mezelf.


Vorig weekend ben ik naar de masterclass van David de Kock geweest, Succes door eigen creatie. Het was een inspirerend, indrukwekkend mooi weekend. David is een enthousiaste spreker die mensen graag meeneemt in zijn verhaal. We zijn dat weekend intensief bezig geweest met onze dromen en de blokkades die je voelt om zo'n droom waar te maken. Iedereen heeft zijn eigen verhaal en dat maakt het ook wel heel intens. Je voelt de energie in de zaal, heel bijzonder. Verder heb ik er van meegenomen dat ik vooral niet de klein moet denken. "Mensen overschatten wat ze op korte termijn kunnen bereiken maar onderschatten wat ze op lange termijn kunnen bereiken." Daar zit wat in, dus ik werk nu aan een grote Droomfabriek en deel het dan op in kleinere hapklare brokken.


Want MijnDroomfabriek gaat er komen! Het wordt langzaam maar zeker steeds concreter. Als alles meezit wordt het al meteen een fysieke locatie waar mensen elkaar kunnen ontmoeten! Hiermee ga ik de komende 2 weken keihard aan de slag. Dit doel heb ik me gesteld in de droombaanreis die ik aan het maken ben. Ik werd aangemoedigd door Huub van Zwieten en dat geeft natuurlijk vleugels. En die heb ik ook wel nodig want het wordt nog hard werken, zeker de financiële onderbouwing en het echt concreet maken van mijn plannen vind ik een lastige stap. In een gesprek met Harm Wiertz van Wiertz Personeelsdiensten hebben we hier gisteren over gespard. De plannen zijn er al maar nu moet het concreet worden. Het doel is tenslotte wel dat ik er een leuke boterham aan kan verdienen. Werk genoeg dus. En wat heerlijk om te ervaren dat mensen graag met je mee willen denken en willen helpen.


Dus ja, op deze prachtig mooie dag ben ik blij met alle prachtig mooie ervaringen die ik mee mag maken. Het is geweldig te ervaren wat er gebeurt als je buiten je eigen kader kijkt en net een andere stap zet dan je normaal zou doen. Daar stond toevallig, bestaat toeval?, nu ook een stuk over geschreven in Psychologie Magazine. Ik stel je voor het artikel te lezen en laat je dag of week eens wat meer door het toeval bepalen en geniet van wat er gebeurd. Mij heeft het al veel gebracht dit jaar en ik gun ook jou zo'n prachtervaring!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten