donderdag 30 juni 2011

Doel bereikt

Dat klinkt goed, doel bereikt. En zo voelt het ook. Aan het begin van het jaar ben ik deze blog begonnen omdat ik mezelf de tijd wilde geven uit te vinden wat het nu echt was wat ik wilde. Ik wist het even niet meer. Niet zo handig als je bijna aan het eind van je studie bent. Of misschien juist wel, maakt ook niet uit. Ik heb vanaf januari allerlei dingen ondernomen. Ben naar workshops geweest die me interessant leken, ben netwerkbijeenkomsten gaan bezoeken, heb veel nieuwe mensen leren kennen, heb leren twitteren, bloggen en websites bouwen en ... nog heel veel meer. Door al deze activiteiten die ik heb ondernomen heb ik mezelf goed leren kennen, flink wat zelfvertrouwen opgebouwd en ik heb het gevoel dat ik nu op een punt gekomen ben dat ik weet wat ik wil.


De laatste weken heb ik een paar intensieve gesprekken gevoerd waarin voor mij duidelijk werd welke kant het op moest gaan. Ik had het gevoel dat ik alle puzzelstukjes wel bij elkaar had. Voor de droombaanreis moest ik mijn ideale functieprofiel beschrijven. En laat dat nou juist zijn wat me aangeboden wordt. Dan is het niet meer moeilijk om van al die losse stukjes een compleet plaatje te maken. Er kwam een heel rustig gevoel over me. Ik weet wat mijn startpunt is. Dat voelt goed!


Door alle opgedane ervaringen, de mailtjes van Marijn, van "Marijn is klaar met werken", en het reflectie onderdeel van de opleiding is helder geworden wat ik graag wil doen. Ik wil aan de slag als HR-professional. Niet binnen een organisatie maar als extern adviseur. Ik richt me samen met de organisaties waar ik voor ga werken op de toekomst. Jammer genoeg betekent dat dat ik de plannen voor MijnDroomfabriek in een ander jasje moet gieten. De fysieke locatie waar ik een tijd mee bezig ben geweest moet ik laten schieten. Ik kan niet alles tegelijk. Maar MijnDroomfabriek blijft wel bestaan. Dat blijft de plek waar ik droom, waar ik werk aan nieuwe producten, waar ik workshops en presentaties ga organiseren en waar ik mensen wil verbinden en inspireren. MijnDroomfabriek wordt een van mijn bedrijven.


Naast MijnDroomfabriek richt ik nog een bedrijf op. De naam weet ik nog niet, het wordt in elk geval iets met mijn naam erin. Rian Crins.......(vul maar aan). Hier ga ik aan de slag als HR-professional, wel vanuit mijn eigen(wijze) visie maar meer vanuit weten en kennis en kunde dan vanuit dromen. Dit ga ik samen met 2 andere professionals doen. Samen gaan we ons richten op het midden en klein bedrijf. De eerste plannetjes zijn al gesmeed en ik heb er heel erg veel zin in. 


De noodzaak voor deze blog vervalt hiermee. Het schrijven heeft me geholpen bij het vinden van mijn startpunt. Ik weet nu hoe ik ga beginnen. Dat betekent niet dat ik stop met dromen of bloggen. Deze manier van werken is me goed bevallen en wil ik ook voortzetten maar wel op een andere plek. Op www.mijndroomfabriek.nl ga ik verder met dromen. Dromen over een betere wereld en hoe ik mijn bijdrage hieraan kan leveren. @MijnDroomtweets twittert hierover.
Op www.riancrins.nl ga ik starten met mijn HR-stuk. De domeinnaam is geregistreerd, de site moet ik nog bouwen. Ook op deze plek ga ik bloggen maar dan over zaken die te maken hebben met Het Nieuwe Werken, Sociale Innovatie en andere HR-gerelateerde onderwerpen. Daar ga ik ook over twitteren en dat doe ik onder de naam @RianCrins. Voorlopig zal het nog wel even door elkaar lopen maar dat komt wel goed.


Tja, dat was het dan op deze plek. Bedankt voor het meelezen en meeleven en tot gauw!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten