woensdag 9 maart 2011

Woorden van de week

Deze week zijn de woorden 'samen' en 'website' belangrijk geweest. 
Samen stond voor het contact tussen mij en mijn gezinsleden en mij en mijn medestudenten. Website staat voor de website die ik aan het bouwen ben in het kader van mijn afstudeerproject. Allebei belangrijk, dus allebei de moeite waard om over te schrijven.


Ik begin met de website. Ik ben bezig met het ontwerpen van een website die je helpt je talent te ontdekken. De groep waar ik me op richt zijn met name de mbo-ers die in de sectoren zorg en kinderopvang werken. Mijn doel is hen de mogelijkheid bieden op een aantrekkelijke manier hun talenten te onderzoeken en te ontdekken. Dit omdat ik in de veronderstelling ben dat het voor iedereen goed is om te weten waar zijn kwaliteiten liggen en dit bij de gemiddelde mbo-er geen onderwerp is waar hij vanzelf mee aan in aanraking komt. Om die drempel te verlagen en om organisaties op die manier een tool in handen te geven om hun medewerkers hun talent expliciet te laten ontdekken ben ik bezig met mijn site jouwtalent.jouwweb.nl. Dat is in elk geval de werktitel. De site verandert nog elke dag maar is wel al te bekijken op www.jouwtalent.jouwweb.nl. Mijn streven is om morgen de eerste demo versie af te krijgen waar ik dan graag feedback op krijg.


Ik merk dat ik het heel erg leuk vind om bezig te zijn met deze site. Het bedenken en het maken zijn allebei bezigheden waar ik veel voldoening uit haal. Het denken over de inhoud doet een beroep op dat wat ik de afgelopen jaren geleerd heb. Het onderwerp talent boeit me en ik vind het een leuke uitdaging om nu het een en ander zo bij elkaar te zetten dat het een logisch en leesbaar geheel wordt. Daarnaast vind ik maken van de site ook erg leuk. De uren vliegen om als ik me verdiep in het uitzoeken van hoe zo'n site nu in elkaar zit. Langzaam maar zeker wordt ik er ook steeds handiger in. En dan is er natuurlijk nog de vormgeving. Ik heb heel veel ideeën over hoe het er uit moet zien. Dat maakt het lastig want ik moet hier een keuze in maken. Ook loop ik tegen mijn technische beperkingen aan. Ik kan alleen de standaardopties van het beperkte gratis programma gebruiken. Dat is jammer want zo kan ik niet alles uitvoeren zoals ik eigenlijk wil. Misschien dat mijn persoonlijke programmeur me nog kan helpen.


Samen met mijn medestudenten hebben we een intervisiegroepje samengesteld. We zijn alle vier met een individuele opdracht bezig en merken dat het toch wel fijn is om geregeld met elkaar te sparren. Deze manier van werken ervaar ik als erg prettig. Je werkt in je eigen tempo en met je eigen ideeën maar hebt tegelijkertijd de mogelijkheid om te overleggen met mensen die weten waar je mee bezig bent en die je vooruit willen helpen. Je wordt bevestigd in de ideeën die je hebt en uitgedaagd om nog eens goed na te denken over de stappen die je zet en ook eens een andere kant op te kijken. Zo wil ik werken als ik mijn studie af heb. Zelfstandig, maar geregeld een terugkoppeling naar een groep waarin je je veilig voelt. Daarnaast zoek ik ook het contact waarin je nieuwe mensen leert kennen waarbij je niet in je comfortzone zit, zoals de open coffee bijeenkomsten en binnenkort de bijeenkomst "Fris in je Hoofd" bij Seats2Meet in Eindhoven.


Samen was ik de afgelopen dagen ook met mijn gezin. De carnavalsdagen hebben we gebruikt om samen wat activiteiten te ondernemen. Het was erg gezellig. Fijn om te ervaren dat je het met zijn vijven zo goed kunt hebben! Gisteren hebben we geschaatst in Grefrath. Ongelooflijk! Alles ziet daar nog net zo uit als 30 jaar geleden. Ik was toen zo oud als onze dochter nu en het lijkt echt of de tijd er stil is blijven staan. Ze hebben nu een website maar verder... Het weer was heerlijk. We hebben vandaag voor het eerst weer lekker buiten kunnen zitten zonder jas aan. Genieten van het zonnetje en na een tijdje ook wel weer van het schaatsen. Dat viel eigenlijk toch nog wel mee. Na mijn eerste rondje op de schaats dacht ik dat ik vooral van de zon ging genieten, maar de aanhouder wint en na een paar rondjes lukte het toch wel weer om een beetje te schaatsen. Leuk om te zien hoeveel makkelijker dat bij de kinderen gaat. Die doen dat gewoon!


Ik heb nog één laatste nieuwtje voordat ik af ga sluiten. Ik ben niet alleen met de talentenwebsite bezig maar heb ook de domeinnaam van MijnDroomfabriek.nl gekocht. Als alles goed gaat blijft het niet bij een blog maar komt er ook een echte website. Ik heb er nu al zin in!





1 opmerking:

  1. Goed gedaan. De domeinnamen zijn er. Nu nog de rest. Step by step!

    BeantwoordenVerwijderen