vrijdag 18 maart 2011

Duffe kop, fris hoofd!

Gisteren naar "Fris in je hoofd" geweest in Eindhoven. Een heerlijke inspirerende avond gehad! Fris in je hoofd is een event waar, zoals ze zelf schrijven, 'persoonlijke ontwikkeling hand in hand gaat met netwerken, lifestyle en ontspanning. Op een feestelijke en verfrissende manier kun je nieuwe ideeën opdoen, leuke mensen ontmoeten en hierdoor vooral geïnspireerd (‘Fris in je hoofd!’) raken'. Het klopt helemaal. In de Seats2meet-vestiging De Strijp hing een prettige open sfeer, ik raakte makkelijk in gesprek met leuke inspirerende mensen en voelde de positieve energie in de lucht hangen. Ik kwam helemaal vol energie thuis. Dat verklaart ook mijn duffe kop nu. Als ik zo vol energie zit kan ik niet meteen naar bed. Dan borrelt en bruist het in me en duurt het echt wel een paar uurtjes voordat ik kan slapen.


"Succes door eigen creatie" is de eerste workshop die ik gevolgd heb. Die werd gegeven door David de Kock. David is een inspirerende spreker, die zijn verhaal met veel overtuigingskracht en humor kan vertellen. Het is zijn passie om mensen te laten ontdekken wat ze werkelijk in hun mars hebben. In zijn visie heeft iedereen recht op een gelukkig en succesvol leven. Over dat laatste valt wat mij betreft te twisten. Recht ergens op hebben betekent ook onrecht ervaren als het anders loopt en dat heeft weinig zin naar mijn idee, als je het over het leven hebt. Je kunt streven naar een gelukkig en succesvol leven en je best doen er zo positief mogelijk in te staan en eruit te halen wat er in zit. En daar is hij dan wel weer heel erg goed in. Zo goed dat ik me heb ingeschreven voor zijn masterclass in het laatste weekend van mei. Ik heb er nu al zin in!


"De kunst van het werken" was mijn tweede workshop. Deze werd gegeven door Huub van Zwieten, toch mijn eerste inspiratiebron om aan mijn eigen droombaanreis te beginnen. Hij vertelt over banen die zo leuk zijn dat het niet meer voelt als werken. Dit doet hij aan de hand van zijn boek "Marijn is klaar met werken". Ik vond het boek al inspirerend en het was geweldig om de verhalen nu eens live te horen. Tussendoor werden we uitgedaagd onze dromen te delen met de persoon die naast je zat, te zoeken naar onze eigen rafelrandjes en kwamen we tot de conclusie dat wat voor de één een droombaan is, voor de andere een nachtmerrie kan zijn. Belangrijkste boodschap in zijn boek maar ook van deze avond was met je dromen aan de slag te gaan. Sta open voor de wereld om je heen, volg je intuïtie en kom in actie! Laat je ook vooral niet van de wijs brengen door mensen die het beste met je voor hebben... Het is jouw droom, jij weet wat je wil, doe er wat mee! 


Wauw, dat is precies dat zetje wat ik nu nodig heb. De reden om met MijnDroomfabriek te beginnen was het boek van Huub. Het verhaal van vanavond zorgt er voor dat ik de volgende stap ga zetten. Als ik dan ook nog persoonlijk antwoord krijg op een twitterberichtje weet ik het zeker. Ik ben op de goede weg, ga door met het volgen van mijn gevoel en MijnDroomfabriek gaat er komen! 


De eerste activiteit die ik ga organiseren binnen MijnDroomfabriek is een "Durftevragen" bijeenkomst in Roermond. Ik had me opgegeven voor een "Durftevragen" workshop. Deze ging door ziekte niet door. Ik ben naar hun site gegaan en werd geïnspireerd door hun visie en manier van werken. Meteen schoot ook door mijn hoofd: Wat jammer dat dit er in Roermond niet is. En ja, in het kader van grenzen verleggen, je passie volgen en stappen in de goede richting zetten heb ik besloten me aan te melden om een "Durftevragen"-bijeenkomst te organiseren in Roermond. Hier meld ik zo spoedig mogelijk meer over, maar heb je interesse en kun je niet wachten je aan te melden, stuur me dan gauw een berichtje. 


Conclusie: "Fris in mijn hoofd" heeft me op de korte termijn een duffe kop op geleverd maar op de lange termijn een hoofd vol frisse ideeën! Een bijeenkomst die absoluut de moeite van het bezoeken waard is en me weer net een zetje in de goed richting heeft gegeven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten