zondag 9 januari 2011

Waarom MijnDroomfabriek?

De eerste week van het jaar zit er op. Tijd om te kijken wat ik heb gedaan aan mijn project. Vooral gedroomd tot nu toe. De eerste 2 weken van het jaar ben ik nog aan het werk. Vanaf volgende week krijg ik echt tijd voor MijnDroomfabriek. 


Waarom ben ik hiermee begonnen?
Na een ,op persoonlijk vlak, roerig 2010 heb ik vanaf februari 2011 geen werk meer. Omdat ik ook niet meer helemaal voor ogen heb wat ik eigenlijk wil en hoe ik dat denk te bereiken heb ik besloten mezelf een jaar te gunnen om hier achter te komen. In dit jaar ga ik ook mijn Hbo-opleiding Personeel & Arbeid afronden. 
Een van mijn afstudeeropdrachten is het uitbrengen van een advies over talentmanagement binnen de organisatie waar ik werk(te). Een razend interessant onderwerp waar ik met veel plezier samen met een medestudent aan gewerkt heb. Een onderwerp wat al veel langer mijn interesse heeft en waar ik al eerder boeken over gelezen heb. Ik vond het steeds inspirerend maar met een gezin met 3 kinderen, een studie en een baan had ik nooit de tijd om hier echt mee aan de slag te gaan. Nu deze tijd door anderen gecreëerd wordt vind ik het mijn taak om hiermee aan de slag te gaan! De volgende boeken en sites hebben me hierbij zeker geïnspireerd:

  • "Wereldtalent" van Viktor en Stephen Steijger en Peter van Oosterhout
  • "Your company's got talent" van Erik, Viktor en Stephen Steijger
  • "Een onweerstaanbaar CV" van Huub van Zwieten en Wien Sillevis Smitt
  • "Marijn is klaar met werken" van Huub van Zwieten
  • "Het merk IK" van Huub van Zwieten en Mark van de Grift
  • "Dromen Durven Doen" van Ben Tiggelaar
  • http://talentfirst.nl/
  • http://www.optimaal-talent.nl/
Volgende week beschrijf ik wat mijn eerste stappen zullen zijn binnen MijnDroomfabriek. Een van de onderdelen zal zeker zijn dat ik mijn gevoel meer ga volgen.

Daar ben ik vandaag al al even mee bezig geweest. 
Ik heb al jaren een voor mij inspirerend plaatje van een beeld op mijn prikbord hangen. Voor mij is het een beeld van een sterke vrouw die weet wat ze wil en het goed vindt zoals het is. Ik wist nooit waar het beeld stond en van wie het was. Na een intensieve speurtocht op internet heb ik vandaag gevonden dat Nic Jonk (1928-1994) de maker is van deze "Vrouw staand op een been". Zeker een kunstenaar waar ik me wat verder in wil verdiepen en een bezoekje aan de beeldentuin Nic Jonk staat dan ook vanaf nu op mijn verlanglijstje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten