zondag 16 januari 2011

Praktische zaken

Mijn laatste werkweek zit er op. Vreemd gevoel. Het voelt nog onwerkelijk om echt tijd en ruimte te hebben om te werken in MijnDroomfabriek. Maar dat is wel wat ik ga doen!


Deze week heb ik een aantal praktische zaken geregeld. Ik merk dat mijn eigen verplichting één keer per week te schrijven, er voor zorgt dat ik sneller tot actie over ga. 
Er hangt nu een groot magneetbord op mijn kantoortje. Dit wil ik gebruiken als moodboard. Inspirerende beelden krijgen hier een plekje. Datzelfde geldt voor pakkende uitspraken of andere dingen die me raken. Ook heb ik visitekaartjes laten maken. Visitekaartjes van MijnDroomfabriek, het wordt steeds echter. Ik heb er al met verschillende mensen over gesproken. Dat ga ik zeker meer doen. Dat is de enige manier om dromen werkelijkheid te laten worden.


Vandaag heb ik gebrainstormd over alle dingen die ik wil doen de komende weken. Het is een aardig onsamenhangend maar wel inspirerend lijstje geworden. Ik ga in elk geval het boek "Marijn is klaar met werken" nog een keer lezen en van daaruit actiepunten opstellen. Daarnaast pak ik het mediteren weer op. Vanaf morgen gaat dat weer tot mijn dagelijkse routine behoren. Ook maak ik een afspraak voor yoga. Ik vind het belangrijk dat ik weer helemaal goed in mijn vel kom te zitten en ik denk dat yoga hier een bijdrage aan kan leveren. In elk geval de moeite waard om te proberen.


Vanmiddag heb ik energie gekregen door samen met de jongens (mijn 2 zonen) naar de film "The way back" te gaan. Een aantal gevangenen ontsnappen uit de Gulag in Siberië en gaan te voet naar India. Ze lopen zo'n 6500 kilometer door bergen en woestijn, door extreme kou en warmte. Wij vonden het een mooie film die laat zien waar mensen toe in staat zijn als ze het doel voor ogen houden. Indrukwekkend.
Heerlijk dat we daar samen van kunnen genieten! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten